Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
Title: Разлики меѓу редовното и специјалното образование
Other Titles: The Differences Between Mainstream and Special Education
Authors: Чичевска Јованова, Наташа 
Рашиќ Цаневска, Оливера 
Keywords: инклузивно образование, редовно образование, специјално образование, индивидуални образовни планови, законска регулатива.
Issue Date: 16-Dec-2024
Publisher: Филозофски Факултет - Скопје
Source: Чичевска Јованова Н., Рашиќ Цаневска О. (2024). Разлики меѓу редовното и специјалното образование. Годишен зборник на Филозофскиот факултет 77(1) 545-556.
Journal: Годишен зборник на Филозофски факултет
Series/Report no.: 77;1
Abstract: Инклузивното образование е процес кој интегрира ученици со посебни потреби во редовните училишта, обезбедувајќи им соодветна поддршка и адап- тации. Овој труд ги разгледува разликите меѓу редовното и специјалното об- разование, фокусирајќи се на правото на образование, цели и пристапи, одговор- ности и надлежности, наставни програми, фокус на образованието, подготовка на наставници, услови за учење, методи на подучување, стандарди за учење, оценување и проценка, компетенции на наставници, образовни истражувања и законска регулатива. Во Македонија, инклузивното образование започна во 1998 година и сè уште е во процес на развој, насочено кон целосна инклузија на уче- ниците со попречености, која е пропишана во Законот за основно образование донесен во 2019 година. Методологијата вклучува анализа на постоечките истражувања и за- кони, како и компаративна студија на редовното и специјалното образование. Користени се податоци од релевантни извори како што се европските и нацио- налните агенции за образование, извештаи на УНИЦЕФ и закони за специјално образование. Оваа методологија овозможува детален преглед на тековната сос- тојба и на предизвиците во инклузивното образование. Заклучокот е дека иако се направени значајни напори за интеграција на учениците со посебни потреби во редовните училишта, постојат многу предиз- вици кои треба да се надминат. Потребна е подобра поддршка за наставниците, повеќе ресурси и финансирање, како и промена на ставовите во општеството. Со соодветни мерки и политики, може да се постигне вистинска инклузија и квалитетно образование за сите ученици.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
DOI: 10.37510/godzbo2477545chj
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија

Files in This Item:
File SizeFormat 
2792-Article Text-5578-1-10-20241226-мак.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

85
checked on May 3, 2025

Download(s)

33
checked on May 3, 2025

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.