Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧичевска Јованова, Наташаen_US
dc.contributor.authorРашиќ Цаневска, Оливераen_US
dc.date.accessioned2025-01-13T10:44:29Z-
dc.date.available2025-01-13T10:44:29Z-
dc.date.issued2024-12-16-
dc.identifier.citationЧичевска Јованова Н., Рашиќ Цаневска О. (2024). Разлики меѓу редовното и специјалното образование. Годишен зборник на Филозофскиот факултет 77(1) 545-556.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/32253-
dc.description.abstractИнклузивното образование е процес кој интегрира ученици со посебни потреби во редовните училишта, обезбедувајќи им соодветна поддршка и адап- тации. Овој труд ги разгледува разликите меѓу редовното и специјалното об- разование, фокусирајќи се на правото на образование, цели и пристапи, одговор- ности и надлежности, наставни програми, фокус на образованието, подготовка на наставници, услови за учење, методи на подучување, стандарди за учење, оценување и проценка, компетенции на наставници, образовни истражувања и законска регулатива. Во Македонија, инклузивното образование започна во 1998 година и сè уште е во процес на развој, насочено кон целосна инклузија на уче- ниците со попречености, која е пропишана во Законот за основно образование донесен во 2019 година. Методологијата вклучува анализа на постоечките истражувања и за- кони, како и компаративна студија на редовното и специјалното образование. Користени се податоци од релевантни извори како што се европските и нацио- налните агенции за образование, извештаи на УНИЦЕФ и закони за специјално образование. Оваа методологија овозможува детален преглед на тековната сос- тојба и на предизвиците во инклузивното образование. Заклучокот е дека иако се направени значајни напори за интеграција на учениците со посебни потреби во редовните училишта, постојат многу предиз- вици кои треба да се надминат. Потребна е подобра поддршка за наставниците, повеќе ресурси и финансирање, како и промена на ставовите во општеството. Со соодветни мерки и политики, може да се постигне вистинска инклузија и квалитетно образование за сите ученици.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherФилозофски Факултет - Скопјеen_US
dc.relation.ispartofГодишен зборник на Филозофски факултетen_US
dc.relation.ispartofseries77;1-
dc.subjectинклузивно образование, редовно образование, специјално образование, индивидуални образовни планови, законска регулатива.en_US
dc.titleРазлики меѓу редовното и специјалното образованиеen_US
dc.title.alternativeThe Differences Between Mainstream and Special Educationen_US
dc.typeJournal Articleen_US
dc.identifier.doi10.37510/godzbo2477545chj-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија
Files in This Item:
File SizeFormat 
2792-Article Text-5578-1-10-20241226-мак.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
Прикажи едноставен запис

Page view(s)

85
checked on 3.5.2025

Download(s)

33
checked on 3.5.2025

Google ScholarTM

Проверете

Altmetric


Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.