Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чичевска Јованова, Наташа | en_US |
dc.contributor.author | Рашиќ Цаневска, Оливера | en_US |
dc.date.accessioned | 2025-01-13T10:44:29Z | - |
dc.date.available | 2025-01-13T10:44:29Z | - |
dc.date.issued | 2024-12-16 | - |
dc.identifier.citation | Чичевска Јованова Н., Рашиќ Цаневска О. (2024). Разлики меѓу редовното и специјалното образование. Годишен зборник на Филозофскиот факултет 77(1) 545-556. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253 | - |
dc.description.abstract | Инклузивното образование е процес кој интегрира ученици со посебни потреби во редовните училишта, обезбедувајќи им соодветна поддршка и адап- тации. Овој труд ги разгледува разликите меѓу редовното и специјалното об- разование, фокусирајќи се на правото на образование, цели и пристапи, одговор- ности и надлежности, наставни програми, фокус на образованието, подготовка на наставници, услови за учење, методи на подучување, стандарди за учење, оценување и проценка, компетенции на наставници, образовни истражувања и законска регулатива. Во Македонија, инклузивното образование започна во 1998 година и сè уште е во процес на развој, насочено кон целосна инклузија на уче- ниците со попречености, која е пропишана во Законот за основно образование донесен во 2019 година. Методологијата вклучува анализа на постоечките истражувања и за- кони, како и компаративна студија на редовното и специјалното образование. Користени се податоци од релевантни извори како што се европските и нацио- налните агенции за образование, извештаи на УНИЦЕФ и закони за специјално образование. Оваа методологија овозможува детален преглед на тековната сос- тојба и на предизвиците во инклузивното образование. Заклучокот е дека иако се направени значајни напори за интеграција на учениците со посебни потреби во редовните училишта, постојат многу предиз- вици кои треба да се надминат. Потребна е подобра поддршка за наставниците, повеќе ресурси и финансирање, како и промена на ставовите во општеството. Со соодветни мерки и политики, може да се постигне вистинска инклузија и квалитетно образование за сите ученици. | en_US |
dc.language.iso | mk | en_US |
dc.publisher | Филозофски Факултет - Скопје | en_US |
dc.relation.ispartof | Годишен зборник на Филозофски факултет | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 77;1 | - |
dc.subject | инклузивно образование, редовно образование, специјално образование, индивидуални образовни планови, законска регулатива. | en_US |
dc.title | Разлики меѓу редовното и специјалното образование | en_US |
dc.title.alternative | The Differences Between Mainstream and Special Education | en_US |
dc.type | Journal Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37510/godzbo2477545chj | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | Faculty of Philosophy | - |
crisitem.author.dept | Faculty of Philosophy | - |
Appears in Collections: | Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
2792-Article Text-5578-1-10-20241226-мак.pdf | 2.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
85
checked on 3.5.2025
Download(s)
33
checked on 3.5.2025
Google ScholarTM
Проверете
Altmetric
Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.