Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841
Title: Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија
Authors: Aneta Jovkovska
Keywords: воспитание, волја, самоконтрола, мотиви, при- родна волја, гномичка волја
Issue Date: 2023
Publisher: Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје
Source: Анета Јовковска, „Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија“, Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021), Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, (47-64).
Journal: Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021)
Abstract: Слободата на волјата кај човекот се состои во тоа дека тој може да избере помеѓу мотивите, оние кои ги смета за најразумни. Релативноста на таа слобода е во тоа што човекот избира едно или друго дејствие, во врска со едни или други конкретни услови, кои не зависат секогаш од него, како и во врска со тоа како е воспитуван и како навикнал да дејствува при појавата на таквата борба. Воспитанието во случајот е од огромно значење – на кој мотив, на која желба или барање човекот ќе даде предност. Волевото воспитание е воспитание на способноста на човекот меѓу спротивставените мотиви да се ориентира правилно при изборот и да пронаоѓа секогаш сили во себе, сознајно, трезвено и насочено да ги спроведува во дело своите мотивирани намери. Смислата на воспитанието на волјата не се гледа само во насочувањето да се направи правилен избор, туку и да се развие силна волја, така што заземеното решение да може да се спроведе до целосно исполнување. Во директна врска со ова прашање стојат конкретни задачи на волевото воспитание: надминување на недостатоците на волјата, воспитание на самоконтролата, воспитание на евангелската насоченост и решителност и воспитание на упорноста. Ако овие неколку задачи не се исполнат успешно, втората половина на волевиот акт: спроведување на решението во дело, останува нестабилна. Во овој труд, најнапред ќе се осврнеме на основните ставови на учењето за волјата на научниците од XIX век – Константин Ушински и Вилијам Џејмс; од XX век – Лав Виготски и Сергеј Рубиншејн, како и на учењето за волјата на преподобниот Максим Исповедник од VII век.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841
Appears in Collections:Faculty of Theology: Journal Articles

Show full item record

Page view(s)

48
checked on May 5, 2025

Download(s)

10
checked on May 5, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.