Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис: http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAneta Jovkovskaen_US
dc.date.accessioned2024-06-29T14:56:00Z-
dc.date.available2024-06-29T14:56:00Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationАнета Јовковска, „Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија“, Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021), Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, (47-64).en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/30841-
dc.description.abstractСлободата на волјата кај човекот се состои во тоа дека тој може да избере помеѓу мотивите, оние кои ги смета за најразумни. Релативноста на таа слобода е во тоа што човекот избира едно или друго дејствие, во врска со едни или други конкретни услови, кои не зависат секогаш од него, како и во врска со тоа како е воспитуван и како навикнал да дејствува при појавата на таквата борба. Воспитанието во случајот е од огромно значење – на кој мотив, на која желба или барање човекот ќе даде предност. Волевото воспитание е воспитание на способноста на човекот меѓу спротивставените мотиви да се ориентира правилно при изборот и да пронаоѓа секогаш сили во себе, сознајно, трезвено и насочено да ги спроведува во дело своите мотивирани намери. Смислата на воспитанието на волјата не се гледа само во насочувањето да се направи правилен избор, туку и да се развие силна волја, така што заземеното решение да може да се спроведе до целосно исполнување. Во директна врска со ова прашање стојат конкретни задачи на волевото воспитание: надминување на недостатоците на волјата, воспитание на самоконтролата, воспитание на евангелската насоченост и решителност и воспитание на упорноста. Ако овие неколку задачи не се исполнат успешно, втората половина на волевиот акт: спроведување на решението во дело, останува нестабилна. Во овој труд, најнапред ќе се осврнеме на основните ставови на учењето за волјата на научниците од XIX век – Константин Ушински и Вилијам Џејмс; од XX век – Лав Виготски и Сергеј Рубиншејн, како и на учењето за волјата на преподобниот Максим Исповедник од VII век.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherПравославен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопјеen_US
dc.relation.ispartofОбразование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021)en_US
dc.subjectвоспитание, волја, самоконтрола, мотиви, при- родна волја, гномичка волјаen_US
dc.titleВоспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогијаen_US
dc.typeProceeding articleen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Faculty of Theology: Journal Articles
Прикажи едноставен запис

Page view(s)

48
checked on 5.5.2025

Download(s)

10
checked on 5.5.2025

Google ScholarTM

Проверете


Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.