Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aneta Jovkovska | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-06-29T14:56:00Z | - |
dc.date.available | 2024-06-29T14:56:00Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Анета Јовковска, „Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија“, Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021), Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, (47-64). | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841 | - |
dc.description.abstract | Слободата на волјата кај човекот се состои во тоа дека тој може да избере помеѓу мотивите, оние кои ги смета за најразумни. Релативноста на таа слобода е во тоа што човекот избира едно или друго дејствие, во врска со едни или други конкретни услови, кои не зависат секогаш од него, како и во врска со тоа како е воспитуван и како навикнал да дејствува при појавата на таквата борба. Воспитанието во случајот е од огромно значење – на кој мотив, на која желба или барање човекот ќе даде предност. Волевото воспитание е воспитание на способноста на човекот меѓу спротивставените мотиви да се ориентира правилно при изборот и да пронаоѓа секогаш сили во себе, сознајно, трезвено и насочено да ги спроведува во дело своите мотивирани намери. Смислата на воспитанието на волјата не се гледа само во насочувањето да се направи правилен избор, туку и да се развие силна волја, така што заземеното решение да може да се спроведе до целосно исполнување. Во директна врска со ова прашање стојат конкретни задачи на волевото воспитание: надминување на недостатоците на волјата, воспитание на самоконтролата, воспитание на евангелската насоченост и решителност и воспитание на упорноста. Ако овие неколку задачи не се исполнат успешно, втората половина на волевиот акт: спроведување на решението во дело, останува нестабилна. Во овој труд, најнапред ќе се осврнеме на основните ставови на учењето за волјата на научниците од XIX век – Константин Ушински и Вилијам Џејмс; од XX век – Лав Виготски и Сергеј Рубиншејн, како и на учењето за волјата на преподобниот Максим Исповедник од VII век. | en_US |
dc.language.iso | mk | en_US |
dc.publisher | Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје | en_US |
dc.relation.ispartof | Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021) | en_US |
dc.subject | воспитание, волја, самоконтрола, мотиви, при- родна волја, гномичка волја | en_US |
dc.title | Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија | en_US |
dc.type | Proceeding article | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Faculty of Theology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Опис | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Анета Јовковска - Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската антропологија.pdf | 319.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.