Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/21965
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aneta Jovkovska | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-08-04T19:50:02Z | - |
dc.date.available | 2022-08-04T19:50:02Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Јовковска, А. „Територија на согласност помеѓу современата и православната педагогија во однос на духовното образование“, Годишен зборник, Книга 20, Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, Скопје, 2015, (219- 236). | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12188/21965 | - |
dc.description.abstract | Духовното образование може да се разгледува како феномен кој ја определува смислата на животот на човекот во светот и ја открива и реализира човековата суштност. Методолошкиот инструментариум за истражување на духовното образование е застапен во концептуалните ставови на феноменолошкиот пристап, херменевтиката и егзистенцијализмот кои можат да бидат поврзани со теолошкиот пристап, а исто така и со принципот антиномичност - дијалогичност. Духовното образование како феномен, како појава и како дејност се проучува и во контекст на хуманитарната педагошка парадигма, каде што образованието е разбрано како „начин на живеење“, а главната цел е негувањето на „човековите квалитети“ – духовноста, што дозволува да се појави „територија на согласност“ помеѓу научната и православната педагогија во сферата на духовното образование. Идентификуваните значајни карактеристики на духовното образование претставуваат „територија на согласност“ помеѓу научната и православната педагогија. Тие можат условно да бидат поделени во четири групи: карактеристики кои го одразуваат односот на човекот кон вредностите; карактеристики кои ги откриваат особеностите на човековото постоење во културата; карактеристики поврзани со индивидуалниот свет на човекот и оние кои го карактеризираат односот на човекот кон Другиот. Заедно со значајните карактеристики на духовното образование постојат и карактеристики кои се специфични за разбирањето на духовното образование во православната педагогија. Можноста за нивно вклучување кон научно-педагошките знаења зависи од улогата која ја имаат во нивната религиозна компонента. Од оваа гледна точка, православната педагогија го разбира духовното образование како пат за спасение на душата. | en_US |
dc.language.iso | mk | en_US |
dc.publisher | Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ - Скопје | en_US |
dc.subject | образование, духовност, духовен развој, позитивна и негативна духовност, вредности | en_US |
dc.title | Територија на согласност помеѓу современата и православната педагогија во однос на духовното образование | en_US |
dc.title.alternative | Годишен зборник, Книга 20 | en_US |
dc.type | Article | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Faculty of Theology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Анета Јовковска-Територија на согласност помеѓу научната и православната педагогија во однос на духовното образование.pdf | 584.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.