Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/21965
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAneta Jovkovskaen_US
dc.date.accessioned2022-08-04T19:50:02Z-
dc.date.available2022-08-04T19:50:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЈовковска, А. „Територија на согласност помеѓу современата и православната педагогија во однос на духовното образование“, Годишен зборник, Книга 20, Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, Скопје, 2015, (219- 236).en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/21965-
dc.description.abstractДуховното образование може да се разгледува како феномен кој ја определува смислата на животот на човекот во светот и ја открива и реализира човековата суштност. Методолошкиот инструментариум за истражување на духовното образование е застапен во концептуалните ставови на феноменолошкиот пристап, херменевтиката и егзистенцијализмот кои можат да бидат поврзани со теолошкиот пристап, а исто така и со принципот антиномичност - дијалогичност. Духовното образование како феномен, како појава и како дејност се проучува и во контекст на хуманитарната педагошка парадигма, каде што образованието е разбрано како „начин на живеење“, а главната цел е негувањето на „човековите квалитети“ – духовноста, што дозволува да се појави „територија на согласност“ помеѓу научната и православната педагогија во сферата на духовното образование. Идентификуваните значајни карактеристики на духовното образование претставуваат „територија на согласност“ помеѓу научната и православната педагогија. Тие можат условно да бидат поделени во четири групи: карактеристики кои го одразуваат односот на човекот кон вредностите; карактеристики кои ги откриваат особеностите на човековото постоење во културата; карактеристики поврзани со индивидуалниот свет на човекот и оние кои го карактеризираат односот на човекот кон Другиот. Заедно со значајните карактеристики на духовното образование постојат и карактеристики кои се специфични за разбирањето на духовното образование во православната педагогија. Можноста за нивно вклучување кон научно-педагошките знаења зависи од улогата која ја имаат во нивната религиозна компонента. Од оваа гледна точка, православната педагогија го разбира духовното образование како пат за спасение на душата.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherПравославен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ - Скопјеen_US
dc.subjectобразование, духовност, духовен развој, позитивна и негативна духовност, вредностиen_US
dc.titleТериторија на согласност помеѓу современата и православната педагогија во однос на духовното образованиеen_US
dc.title.alternativeГодишен зборник, Книга 20en_US
dc.typeArticleen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Faculty of Theology: Journal Articles
Show simple item record

Page view(s)

59
checked on May 3, 2024

Download(s)

12
checked on May 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.