Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнастазија Киркова-Насковаen_US
dc.date.accessioned2020-02-27T21:44:58Z-
dc.date.available2020-02-27T21:44:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКиркова-Наскова, А. (2015–2016). Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели. Во: Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, кн. 41–42, стр. 43–64. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/7026-
dc.description.abstractResearch shows that the obstacle to pronouncing and acquiring any L2 sound is cognitive rather than physical and closely related to the way the sounds are perceived and subsequently categorised by the learner (Fraser 2000, 20001, 2006). In light of such viewpoints, the aim of this study is to give critical overview of the current theoretical models that make an attempt to explain the process of L2 sound acquisition and the learning mechanisms that lead to L2 pronunciation development.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherBlaže Koneski Faculty of Philology, Skopjeen_US
dc.subjectперцепција на говор, фонолошка категорија, перципирана фонетска дистанција, изговорр на странски јазик, усвојување на гласen_US
dc.titleПерцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските моделиen_US
dc.typeArticleen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Faculty of Philology: Journal Articles
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015-2016_Kirkova-Naskova_Zbornik_Percepcija na govor etc.PDF14.5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Page view(s)

37
checked on Jul 20, 2024

Download(s)

17
checked on Jul 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.