Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/1229
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чичевска Јованова, Наташа | en_US |
dc.contributor.author | Рашиќ Цаневска, Оливера | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-12-30T19:32:58Z | - |
dc.date.available | 2018-12-30T19:32:58Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Чичевска-Јованова Н., Рашиќ-Цаневска О. (2015). Социјална инклузија на децата со интелектуална попреченост и децата со церебрална парализа. Ревија за социјална политика. 8 (11/2): 509-522 | en_US |
dc.identifier.issn | 1857-6052 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12188/1229 | - |
dc.description.abstract | Интегритетот на личноста на човекот е основа на неговиот општествен статус, па поради тоа без обѕир на развиеноста на општеството, поединецот води перманентна битка за негова афирмација и егзистенција. Битката на социјализација, процес на интеракција во која новиот член во општествената заедница усвојува знаења, вештини, навики, норми, вредности и други сознанија што се неопходни за успешно интегрирање во општествената група или во пошироката заедница е многу потешка и подолготрајна за лицата со различен степен и вид на инвалидност. Целта на нашето истражување беше да се утврдат взаемните односи во семејството како и во средината, со врсниците, наставниците и некои лични особини како: дружељубивост, доминантност и љубопитност на децата со интелектуална попреченост и децата со церебрална парализа. Применувајќи ги каузалниот и методот на дескриптивна анализа, техниката на тестирање и тестот на Рене Жил за испитување на социјални и семејни односи, беа собрани податоците од примерок составен од 12 деца со церебрална парализа на возраст од 5 до 20 години и 28 деца со лесна интелекутална попреченост на возраст од 7 до 20 години. Податоците беа табелирани и статистички обработени со примена на хи- квадрат тестот. Анализата на резултатите посочи дека двете групи на испитаници на помала возраст се повеќе приврзани за мајката, но во подоцнежниот период преовладува поврзаноста на момчињата со таткото и копирањето како модел, од останатите групи се забележува поголема приврзаност кон наставникот. Разлика помеѓу групите се забележува во дистанцираноста и адекватното социјално однесување, кај момчињата со интелектуална попреченост и девојчињата со церебрална парализа се забележува поголема дистанцираност и адекватно социјално однесување. Можеме да заклучиме дека двете групи не се приспособени во целост кон луѓето и средината која ги опкружува. | en_US |
dc.language.iso | mk | en_US |
dc.publisher | Филозофски факултет, Скопје | en_US |
dc.relation.ispartof | Ревија за социјална политика | en_US |
dc.subject | социјална инклузија, интеракција, семејство, наставници, врсници | en_US |
dc.title | Социјална инклузија на децата со интелектуална попреченост и децата со церебрална парализа | en_US |
dc.type | Journal Article | en_US |
dc.identifier.doi | UDK:364-25-056.34-053.2 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | Faculty of Philosophy | - |
crisitem.author.dept | Faculty of Philosophy | - |
Appears in Collections: | Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија |
Files in This Item:
File | Опис | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
социјална инклузија.pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Page view(s)
329
checked on 21.7.2025
Download(s)
67
checked on 21.7.2025
Google ScholarTM
Проверете
Altmetric
Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.