Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/9952
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРашиќ Цаневска, Оливераen_US
dc.contributor.authorАјдински, Горанen_US
dc.date.accessioned2021-01-26T11:09:28Z-
dc.date.available2021-01-26T11:09:28Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationРашиќ Цаневска, О., Ајдински, Г. (2018). Состојби и предизвици на инклузивното образование во Р. Македонија. In Трансформација кон одржливо и флексибилно општество за лицата со инвалидност. Зборник на трудови, 44-58. Скопје: Филозофски факултет.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/9952-
dc.description.abstractЗа да се разбере инклузијата и да се постави на вистински темели, неопходно е да се тргне од културата и традицијата на општествената заедница во која се поставува. Концептот на инклузивно образование е терен во кој се натпреваруваат и судираат контрадикторни вредности, политики и процеси. Целта на студијата е да се направи увид во моменталната состојба на инклузивното образование во Р. Македонија и да се детерминираат проблемите и предизвиците со кои се соочуваат сите учесници во инклузивниот процес. Потребните податоци беа добиени преку дескриптивна и компаративна анализа на сите законски и подзаконски акти, стратешки и проектни документи од една страна и спроведување на веб-анкетирање на 89 дефектолози во редовните основни и средни училишта, од друга страна. Анализата на податоците посочи на континуирано еволуирање на инклузивното образование и покрај повеќекратните почетоци и анулирање на работата на експертите и првите обиди на инклузивно образование. Како најчести детерминирани проблеми се недостаток на соодветна документација на учениците со посебни образовни потреби, недостаток на просторни и материјално-технички услови за работа, оценувањето на учениците и пред сè недоволна развиеност на инклузивниот процес во рамките на предучилишното воспитание. Новите промени во законската легислатива ветуваат унапредување на целокупниот воспитно-образовен процес на децата со пречки во развојот, но потребно е вмрежување на институциите во насока на искористување на сите потенцијали.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherФилозофски факултет, Скопјеen_US
dc.subjectинклузивна практика, инклузивна политика, предизвици и проблемиen_US
dc.titleСостојби и предизвици на инклузивното образование во Р. Македонијаen_US
dc.typeProceeding articleen_US
dc.relation.conferenceТрансформација кон одржливо и флексибилно општество за лицата со инвалидностen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 05: Conference papers / Трудови од научни конференции
Show simple item record

Page view(s)

140
checked on Apr 29, 2024

Download(s)

145
checked on Apr 29, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.