Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/8848
Title: Visual perception of students with special needs
Other Titles: Визуелната перцепција кај учениците со посебни образовни потреби
Authors: Чекановска-Димитриевска, А.
Димитрова Радојичиќ, Даниела 
Keywords: ученици со посебни образовни потреби, визуелна перцепција и визуелноперцептивна возраст
Issue Date: 2014
Publisher: Филозофски факултет, Скопје
Source: Chekanovska-Dimitrievska, A., Dimitrova-Radojichikj, D. (2014). Visual perception of students with special needs. Conference proceedings of IV International Conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, Macedonia, pp. 299-310.
Conference: IV International Conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, Macedonia
Abstract: Целта на овај труд е да се процени коефициентот на визуелна перцепција кај учениците со посебни образовни потреби и да се утврди дали постои статистички значајна разлика помеѓу хронолошката возраст и нивната визуелно-перцептивна возраст. Во истражувањето e опфатен примерок од по 30 ученици од три посебни училишта, и тоа: ДУРДМОВ „Димитар Влахов“ - Скопје, ПОУ „Д-р Златан Сремац“ - Скопје, Завод за рехабилитација на деца со оштетен слух „Кочо Рацин“- Битола. За проценка на визуелната перцепција се користеше тестот MVPT-R (Motor-free visual perception test-revised) - индивидуален тест за визуелна перцепција. Анализите на добиените истражувачки податоци покажуваат дека кај сите три групи испитаници е констатирана помала визуелноперцептивна возраст од нивната хронолошка возраст, и тоа: кај учениците со оштетен вид просечната ХВ изнесува 14,56, додека ВПВ е 8,08 години. Учениците со оштетен слух имаат слични резултати, така што ХВ во просек изнесува 12,68 додека ВПВ 8,37. И кај испитаниците со интелектуална попреченост ХВ е 12,66, додека ВПВ изнесува, во просек, 5,86. Од ова може да се заклучи дека кај лицата со оштетен слух имаме најмала разлика, додека кај лицата со интелектуална попреченост, најголема разлика помеѓу ХВ и ВПВ. Според добиените резултати, факт е дека разликите помеѓу ХВ и ВПВ се големи. Знаејќи дека перцепцијата е научена функција, што значи дека на неа може да се дејствува со учење, тоа може да се постигне со планирани вежби на сензорните доживувања на подрачјето на видот
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/8848
ISBN: 978-608-238-050-6
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 05: Conference papers / Трудови од научни конференции

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VizuenatapercepcijakajucenicitesoPOP-Anita.pdf287.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

77
checked on Apr 17, 2024

Download(s)

34
checked on Apr 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.