Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис: http://hdl.handle.net/20.500.12188/8848
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧекановска-Димитриевска, А.en_US
dc.contributor.authorДимитрова Радојичиќ, Даниелаen_US
dc.date.accessioned2020-08-27T13:10:48Z-
dc.date.available2020-08-27T13:10:48Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationChekanovska-Dimitrievska, A., Dimitrova-Radojichikj, D. (2014). Visual perception of students with special needs. Conference proceedings of IV International Conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, Macedonia, pp. 299-310.en_US
dc.identifier.isbn978-608-238-050-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/8848-
dc.description.abstractЦелта на овај труд е да се процени коефициентот на визуелна перцепција кај учениците со посебни образовни потреби и да се утврди дали постои статистички значајна разлика помеѓу хронолошката возраст и нивната визуелно-перцептивна возраст. Во истражувањето e опфатен примерок од по 30 ученици од три посебни училишта, и тоа: ДУРДМОВ „Димитар Влахов“ - Скопје, ПОУ „Д-р Златан Сремац“ - Скопје, Завод за рехабилитација на деца со оштетен слух „Кочо Рацин“- Битола. За проценка на визуелната перцепција се користеше тестот MVPT-R (Motor-free visual perception test-revised) - индивидуален тест за визуелна перцепција. Анализите на добиените истражувачки податоци покажуваат дека кај сите три групи испитаници е констатирана помала визуелноперцептивна возраст од нивната хронолошка возраст, и тоа: кај учениците со оштетен вид просечната ХВ изнесува 14,56, додека ВПВ е 8,08 години. Учениците со оштетен слух имаат слични резултати, така што ХВ во просек изнесува 12,68 додека ВПВ 8,37. И кај испитаниците со интелектуална попреченост ХВ е 12,66, додека ВПВ изнесува, во просек, 5,86. Од ова може да се заклучи дека кај лицата со оштетен слух имаме најмала разлика, додека кај лицата со интелектуална попреченост, најголема разлика помеѓу ХВ и ВПВ. Според добиените резултати, факт е дека разликите помеѓу ХВ и ВПВ се големи. Знаејќи дека перцепцијата е научена функција, што значи дека на неа може да се дејствува со учење, тоа може да се постигне со планирани вежби на сензорните доживувања на подрачјето на видотen_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherФилозофски факултет, Скопјеen_US
dc.subjectученици со посебни образовни потреби, визуелна перцепција и визуелноперцептивна возрастen_US
dc.titleVisual perception of students with special needsen_US
dc.title.alternativeВизуелната перцепција кај учениците со посебни образовни потребиen_US
dc.typeProceeding articleen_US
dc.relation.conferenceIV International Conference: Modern aspects of special education and rehabilitation of persons with disabilities, Ohrid, Macedoniaen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 05: Conference papers / Трудови од научни конференции
Files in This Item:
File Опис SizeFormat 
VizuenatapercepcijakajucenicitesoPOP-Anita.pdf287.65 kBAdobe PDFView/Open
Прикажи едноставен запис

Page view(s)

345
Last Week
10
Last month
checked on 12.10.2025

Download(s)

47
checked on 12.10.2025

Google ScholarTM

Проверете


Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.