Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026
Title: Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели
Authors: Анастазија Киркова-Наскова
Keywords: перцепција на говор, фонолошка категорија, перципирана фонетска дистанција, изговорр на странски јазик, усвојување на глас
Issue Date: 2016
Publisher: Blaže Koneski Faculty of Philology, Skopje
Source: Киркова-Наскова, А. (2015–2016). Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели. Во: Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, кн. 41–42, стр. 43–64. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“.
Abstract: Research shows that the obstacle to pronouncing and acquiring any L2 sound is cognitive rather than physical and closely related to the way the sounds are perceived and subsequently categorised by the learner (Fraser 2000, 20001, 2006). In light of such viewpoints, the aim of this study is to give critical overview of the current theoretical models that make an attempt to explain the process of L2 sound acquisition and the learning mechanisms that lead to L2 pronunciation development.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026
Appears in Collections:Faculty of Philology: Journal Articles

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015-2016_Kirkova-Naskova_Zbornik_Percepcija na govor etc.PDF14.5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

37
checked on Jul 20, 2024

Download(s)

17
checked on Jul 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.