Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/6828
Title: До веродостојност на медиумите преку развиен етос на публиката и нејзина медиумска писменост
Other Titles: Reaching reliability of media through a developed ethos of the public and its media literacy
Authors: Донев, Дејан 
Keywords: медиумска писменост, етос, публика, медиумска етика
Issue Date: 2018
Publisher: Правен факултет „Јустинијан Први“, Скопје
Source: Донев, Д. „До веродостојност на медиумите преку развиен етос на публиката и нејзина медиумска писменост“, Годишник на Правниот факултет „Јустинијан Први“, Скопје, 2018, стр. 223-233
Journal: Годишник на Правниот факултет „Јустинијан Први“ Скопје (по повод 40 години од основањето на студиите по новинарство)
Abstract: Во денешни услови, во демократските општества имаме евидентно поместување на матрицата на дејствување на медиумите каде веќе информирањето не е единствена и најважна задача, туку и нужната вклученост на јавноста во зајакнувањето на демократските процеси. Начинот на кој тоа се прави е се подоминантното развивање на тезата за форумизација преку промовирањето на различноста на мислењето, јавната дебата и граѓанската партиципација во општеството, но и во однос на промовирањето на демократските вредности, залагањето за слободата на изразување и слободата на говорот. Па така, наместо само да пренесуваат креирани пораки од некој, медиумите треба и да го привлечат вниманието на публиката, да пренесат, но и да наметнат ставови, што значи дека сега, во вакви услови, публиката е таа која има голема морална одговорност во однос на познавањето на функцијата на медиумите, за да може полесно да ги анализира и да ги сфати медиумските пораки, но и за да ја разбере намерата на оној кој ја испратил пораката. Едновремено, успешноста во разбирањето на пораките го открива и степенот на медиумска писменост на дадената јавноста, затоа што етосот на публиката имплицира свест на публиката за квалитетот на содржините во медиумите, барање за квалитет во работењето на медиумите, како и спремност да се игра активна улога во однос на влијанието на медиумите. Во овој поглед етиката на публиката е блиска со медиумиската педагогија и медиумската писменост! Каква е состојбата во Македонија во однос на степенот на развиен етос на публиката, но и практицирање на соодветно развиена медиумската писменост која е особено важна во развивањето на комуникациска адекватна општествена заедница од која едновремено зависи и веродостојноста на медиумите!?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/6828
ISSN: 0583-5062
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
202002110914.pdf1.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

66
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

11
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.