Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/6114
Title: Културниот плурализам и инклузијата на студентите со попреченост во високото образование во Република Македонија
Authors: Трипкова, Јана
Keywords: култура, културен плурализам, култура со попреченост, другост, мултикултурализам, интеркултурно образование, студенти со попреченост, високо образование, инклузија, инклузивно образование
Issue Date: 2019
Publisher: Филозофски факултет, Скопје
Source: Трипкова, Ј. (2019). Културниот плурализам и инклузијата на студентите со попреченост во високото образование во Република Македонија. Магистерска теза. Скопје: Филозофски факултет.
Abstract: Длабоко сме навлезени во сферата на 21 век, век на големи промени во рамки на современите мултикултурни општества. Голем број на теоретичари сметаат дека современите светски процеси без разлика дали се однесуваат на релација на взаемна соработка или конфликт, не се резултат на економската состојба или надворешната политика во преден план, туку на културните одредници. Културата, културните разлики, културните идентитети и културните права се основата врз која се градат и осмислуваат човечките односи. Како што истакнува Рејмонд Вилијамс, општествениот идентитет на поединецот е настанат под влијание на неговата разновидна интеракција со поблиското и подалечно социјално опкружување. Оттука и степенот на дискриминација, стереотипите, предрасудите кон различностите, но и мерките кои се преземаат за прифаќање и активно партиципирање во секојдневниот живот на лицата со попреченост во голема мера зависи од нивото на културната свест на државата, општеството. Сите развојни активности се одвиваат во одреден културен контекст, па оттука и попреченоста е дефинирана од страна на културата. Поимите култура, плурализам, мултикултура, интеркултура, попреченост сами по себе, се широки и сложени. Културата е дефинирачка карактеристика за личниот идентитет и придонесува за формирање на сликата за себеси и за идентификација со другите. Целта на овој труд е подобро да се разбере улогата на културниот плурализам во формирањето на свеста за постоењето на различностите во доменот на високото образование и да се истакне потребата од воведување на различни дисциплини, како и теоретски, практични и емпириски пристапи.
Description: Магистерска теза одбранета во 2019 година на Филозофскиот факултет во Скопје, под менторство на проф. д–р Даниела Димитрова Радојичиќ.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/6114
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 07: MA Theses / Магистерски тези

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
jtripkova2019.pdf3.09 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

84
Last Week
0
Last month
checked on Jul 18, 2024

Download(s)

404
checked on Jul 18, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.