Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/34408
Title: Аристотеловиот концепт phronesis и психолошките истражувања за мудроста
Authors: Поповска, Јасмина 
Keywords: phronesis, мудрост, филозофија, психологија, Аристотел
Issue Date: Sep-2024
Publisher: Институт за психологија, Филозофски факултет - Скопје
Source: Поповска, Ј. (2024). „Аристотеловиот концепт phronesis и психолошките истражувања за мудроста.“ Психологија: наука и практика, VIII, 14.
Journal: Психологија: наука и практика
Conference: Меѓународна научна конференција „50 години Институт за психологија“
Abstract: Психолошките интересирања за мудроста ја бележат својата петта деценија на интензивно истражување на оваа комплексна тема. Тие се одвиваат во неколку поддисциплини на психологијата, како што се когнитивната, развојната и позитивната психологија. Во текот на овој период, овие истражувања се изведуваат паралелно со филозофските дискусии, без некои важни преклопувања, но со изразена концептуална повеќезначност. Подемот на неоаристотеловската етика на доблеста, особено низ призмата на аристотеловскиот концепт phronesis, како во филозофско-етичките дискусии, така и во психологијата, отвора нови перспективи за конципирање на мудроста во рамки на психолошката практика и психолошкото истражување. Преку разработка на клучните филозофски концепти поврзани со мудроста (sophia – теориска мудрост, phronesis – практичка мудрост, и deinotes – снаодливост), во овој текст ќе биде направен обид да се покаже неодамнешната тенденција на приклонување на психолошките истражувањата од концепт за мудроста кој главно се однесува на теориската мудрост кон концепт кој ја дефинира мудроста во смисла на практичка мудрост. Од аспект на ваквата анализа, ќе биде продискутирана можноста за плодотворна соработка меѓу двете дисциплини.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/34408
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.