Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32146
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнета Гацовска-Барандовска, Валентина Миовскаen_US
dc.contributor.authorAneta Gacovska-Barandovska, Valentina Miovskaen_US
dc.date.accessioned2024-12-24T11:42:00Z-
dc.date.available2024-12-24T11:42:00Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/32146-
dc.description24-26.11.2023en_US
dc.description.abstractМетодот на разгледување на случаи (proof by cases), како тип на директен доказ во математиката, во некои математички кругови се смета за неелегантен и предолг. Но, од аспект на наставата по математика, во смисла на развивање на критичкото мислење, согледување на ширината и сеопфатноста на одреден проблем, посебно во одредување на сите потенцијални можности (потслучаи), методот е корисен и можеби и наједноставен за воведување на доказот во наставата по математика, посебно во теоријата на броеви, комбинаториката и геометријата. Во геометријата, голем број на основни теореми се докажани токму на овој начин. Уште во доказите на Архимед, овој метод бил она што денес елегантно се покажува со користење на гранични вредности. Овде, ќе разгледаме примери за примена на методот во содржините од геометрија во основното и средно образование, кои помагаат и во подобра визуелизација на проблемот, но и во воочување на специјалните случаи наспроти доказот во општ случај. Илустрираните примери можат да се користат како во редовната така и во додатната настава по математика. / The method of considering cases (proof by cases), as a type of direct proof in mathematics, is considered in some mathematical circles to be inelegant and too long. But from the aspect of teaching mathematics, in terms of developing a critical opinion, understanding the breadth and comprehensiveness of a certain problem, especially in determining all potential possibilities (subcases), the method is useful and perhaps the simplest for introducing the proof in teaching, especially in number theory, combinatorics and geometry. In geometry, a number of fundamental theorems have been proved exactly in this way. As far back as Archimedes' proofs, this method was what is now elegantly demonstrated by using boundary values. Here, we will consider examples of the application of the method in geometry content in primary and secondary education, which help both in better visualization of the problem, but also in perceiving the special cases against the proof in the general case. The illustrated examples can be used both in the regular and in the additional teaching of mathematics.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherDFRM, SMMen_US
dc.subjectМетод на разгледување на случаи, доказ, геометрија. / Proof by cases, proof, geometryen_US
dc.titleМетодот на разгледување на случаи во теореми и проблеми од геометријаen_US
dc.title.alternativeProofs by cases of theorems and problems of geometryen_US
dc.typeProceeding articleen_US
dc.relation.conferenceЧетврта конференција за образованието по математика, физика и сродни наукиen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Faculty of Natural Sciences and Mathematics, Institute of Mathematics: Conference papers
Files in This Item:
File SizeFormat 
Gacovska Miovska fin.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

49
checked on May 3, 2025

Download(s)

2
checked on May 3, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.