Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/31337
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJaneska iliev, Aleksandraen_US
dc.contributor.authorНиколовска, Јасминаen_US
dc.date.accessioned2024-09-20T06:47:24Z-
dc.date.available2024-09-20T06:47:24Z-
dc.date.issued2020-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/31337-
dc.description.abstractФамилијарните бизниси се во фокусот на научната мисла поради нивната доминација во економските активности во светски рамки. Без разлика на големината фамилијарните бизниси се поврзуваат со малите бизниси, а во време на криза малите бизниси се сметаат за поранлиниви пред сè поради ограниченоста на ресурсите. Современите анализи го големуваат разбирањето на фамилијарните бизниси, па соодветно се наметнуваат теми кои се актуелни, како: фокус на генерациски транзиции, наместо на бизнис-сукцесија; менаџерскиот тим и сопственоста како развојна норма; стратегиското планирање во фамилијарниот бизнис; унапредување на финансиската софистицираност; професионален менаџмент; улоги кои го заменуваат пензионирањето; улогата на жените; професионални услуги на фамилијарниот бизнис и зголемување на понудата за едукација и консултантски услуги во фамилијарниот бизнис. Уште повеќе моменталнта криза наметната од КОВИД пандемијата претставува своевиден акцелератор на потребата за дополнителни истражувања и разработување на овие сегметни. Во рамките на овој труд согледани се основните параметри кои се поврзани со успехот на фамилијарните бизниси, пред сè во во услови на пандемија која подразбира криза. При статистичката обработка се дојде до неколку интересни резултати. Најголемиот дел од компаниите сметаат дека се подготвени за соочување со предизвиците поврзани со сопственоста, управувањето и стратегијата на бизнисот, додека подготвеноста за процесите поврзани со сукцесијата се многу ограничени. Во делот на тоа како ја доживуваат КОВИД кризата нема позначани разлики помеѓу фамилијарните и нефамилијарните бизниси, при што најголем број оценуваат дека значајно влијае врз нивното работење. Ваквите резултати може значително да се променат доколку истражувањата се спроведат во една поширока временска рамка, односно кога бизнисот ќе има поголемо искуство со кризатаen_US
dc.publisherЕкономскиот факултет во Скопјеen_US
dc.relation.ispartofseriesтом 55;-
dc.subjectфамилијарен бизнис, сукцесија, успех и неуспех, ковид кризаen_US
dc.titleФамилијарниот бизнис во време на ковид кризаen_US
dc.typeArticleen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptFaculty of Economics-
Appears in Collections:Faculty of Economics 03: Journal Articles / Статии во научни списанија
Files in This Item:
File SizeFormat 
6.1 2020 Godisnik.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

7
checked on Sep 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.