Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис: http://hdl.handle.net/20.500.12188/29595
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГеоргиевска, Софијаen_US
dc.contributor.authorСтојаноска Иванова, Татјанаen_US
dc.contributor.authorGJurovski, Marjanen_US
dc.date.accessioned2024-02-29T08:25:49Z-
dc.date.available2024-02-29T08:25:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/29595-
dc.description.abstractНасилството врз децата е еден од најсериозните проблеми коишто го загрозуваат нивниот развој, здравјето и добросостојбата, основните права, достоинството и можат да го доведат во прашање детскиот живот. Тоа се случува насекаде, во домот, училиштата или во другите институции за детска грижа, на улиците. Голем дел од насилството врз децата останува скриено. Децата се плашат да го пријават заради стравот и поврзаноста со насилникот или затоа што насилството не го сметаат за нешто погрешно или невообичано туку како оправдана и неопходна казна за своите постапки. Децата жртви на насилство може да се чувствуваат виновни и да веруваат дека го заслужиле. Низ историјата, но и денес во различни култури физичкото казнување било и сè уште е еден од начините на дисциплинирање и воспитување на децата како во семејствата така и во училиштата. Идејата дека насилството спрема децата треба и мора да биде спречено е релативно нова: првите документи поврзани со заштитата на децата од насилство датираат од крајот на 19-тиот век, а дури во 20-тиот век доаѓа до ширење на ставот дека насилството врз децата мора да биде спречено, односно казнувано и адекватно третирано. Досегашните искуства покажуваат дека во Република Северна Македонија проблемот со насилното однесување се игнорира или решение најчесто се бара во ангажирање на професионални агенции за обезбедување кои го „чуваат“ училиштето. Бројот на инциденти и тепачки можеби се намалува на овој начин, но сепак тоа е далеку од решавање на проблемот кај останатите видови насилно однесување. Во третирањето на проблемот важно е да се вклучат сите членови од заедницата, а особено младите, во развојот и поставувањето на механизми за решавање на проблемот со насилството, преку континуирано намалување на неговите димензии, откривање на причините и подобро справување со последиците. Знаењата добиени од истражувањата на состојбите и нивното поврзување во акции што се осмислени и реализирани од децата заедно со возрасните, можат да се употребат за развивање политика и ефективни интервенции за намалување на насилството во училиштата.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherФилозофски факултет-Скопје, Универзитет „Св.Кирил и Методиј„-Скопјеen_US
dc.relationПубликацијата е резулат на научно-истражувачкиот проект „Безбедноста во училиштата - градење механизми на превенција од ризици и рано предупредување“ финансиран од Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје за 2022/23 година на Филозофскиот факултет – Скопјеen_US
dc.subjectнасилство, булинг, безбедност, превенирањеen_US
dc.titleБезбедноста и насилството во училиштата – градење механизми на превенција од ризици и рано предупредувањеen_US
dc.typeMonographen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
crisitem.author.deptFaculty of Philosophy-
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 02: Monographs / Монографии
Files in This Item:
File Опис SizeFormat 
Studija - so cip 23.4.2024.pdf7.41 MBAdobe PDFView/Open
Прикажи едноставен запис

Page view(s)

53
checked on 13.5.2024

Download(s)

9
checked on 13.5.2024

Google ScholarTM

Проверете


Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.