Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/17584
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorИдризи, Ермираen_US
dc.date.accessioned2022-05-08T08:58:46Z-
dc.date.available2022-05-08T08:58:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationИдризи, Ермира (2021). Индикатори за успех во е-учење. Докторска дисертација. Скопје: ФИНКИ, УКИМ.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/17584-
dc.descriptionДокторска дисертација одбранета во 2021 година на Факултетот за информатички науки и компјутерско инженерство во Скопје, под менторство на проф. д–р Соња Филипоска.en_US
dc.description.abstractНикогаш немало поголема потреба за усогласен, инклузивен и взаемно глобален пристап кон упатствата за најдобрите практики за онлајн образование. Едукаторите и студентите треба да се прилагодат на овој начин на настава и учење, изложувајќи ги во тој процес и можностите и предизвиците. Ќе ги разгледаме и двете перспективи на образовниот процес преку Интернет, и тоа од аспектите на настава и на учење, и ќе ги споредиме со традиционалниот начин на настава и учење во училница. Едукаторите треба да користат различни методички пристапи во учењето преку Интернет. Треба да подготвуваат материјали погодни за овој начин на предавања и да имаат дигитални компетенции за да обезбедат соодветни упатства за онлајн учење. Едукаторите стекнуваат нови можности за професионален развој во онлајн опкружување преку употреба на дигитализирани материјали, но соочувајќи се и со предизвиците на новата технологија. Дигиталните компетенции за наставниците се од витално значење за проценка и понатамошно развивање на нивните способности. Гледајќи од гледна точка на студентите, многу променливи придонесуваат за академското достигнување на учениците. Фокусот на напорите е насочен кон идентификување како особините на личноста и стиловите на предавања придонесуваат за академски достигнувања за време на учењето преку Интернет. Друг фактор што беше утврден како важен беше полот, т.е. како машките и женските ученици се разликуваат во карактерните црти, кои стилови на учење ги претпочитаат, и каков е нивниот успех во онлајн предавањата. Малата застапеност на жените при онлајн учење е комплексно прашање со различни причини и различни пристапи за решавање на истото, каде најверојатно родовите разликите се причинети од желби и избор, а не од способност и учинок. Бидејќи различни показатели водат кон различни нивоа на успех, една од целите на оваа теза е да се испита влијанието на особините на личноста, стиловите на учење, полот и факторите на курсот преку Интернет (тешкотија на курсот, групна припадност, обезбедени материјали, итн.) врз академскиот успех на студенти кои посетуваат курсеви преку Интернет и нивната севкупна стапка на успех преку традиционална настава. Перформансите на учениците во онлајн учењето е се уште нова перцепција, а приличен број на детали се уште не се познати, во спротивност со деталите познати во однос на традиционалните методи на учење. Различни типови на ученици различно реагираат на онлајн и традиционални курсеви. За да се разбере како различните индикатори влијаат врз академските достигнувања на студентите во онлајн опкружување, беше извршена студија на случај во која од студентите беше побарано да посетуваат два курсеви преку Интернет, со различни нивоа на тежина, во текот на еден семестар. Користена е статистичка анализа за да се утврди кои фактори се значајни за академскиот успех на студентите кои посетуваат онлајн курсеви, како и за нивниот севкупен академски успех. Наодите од студијата укажуваат дека студентките се доверливи и независни (автономни) студенти кои можат да ги надминат своите машки колеги за време на традиционалните курсеви, но во тек на онлајн курсевите, машките студенти сè уште малку ги надминуваат женски студенти. Особеноста на свеста е предиктор за успех, без оглед на полот и опкружувањето за учење, додека особината на невротизам има негативно влијание во традиционалното опкружување за учење. Сложеноста (тешкотијата) на курсот има влијание врз резултатите од тестот, а стиловите на учење потешко се идентификуваат на онлајн предавања.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherФИНКИ, УКИМ, Скопјеen_US
dc.titleИндикатори за успех во е-учењеen_US
dc.typeThesisen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:UKIM 02: Dissertations from the Doctoral School / Дисертации од Докторската школа
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S-ErmiraIdrizi2021.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

93
checked on May 8, 2024

Download(s)

47
checked on May 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.