Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/892
Title: Програма за сексуална едукација: влијание врз знаењата и ставовите на лицата со попреченост за сексуалноста
Other Titles: Program for sexual education: influence upon the knowledge and attitudes of persons with disabilities for sexuality
Authors: Младеновска, Бисера
Keywords: сексуалност, лица со попреченост, знаења за сексуалноста, ставови за сексуалноста, сексуална едукација
Issue Date: 2014
Publisher: Faculty of Philosophy, UKIM, Skopje, Macedonia
Source: Младеновска Б. Програма за сексуална едукација: влијание врз знаењата и ставовите на лицата со попреченост за сексуалноста. Магистерски труд, Филозофски факултет: Скопје, 2014, 1-129
Abstract: Вовед: Сексуалноста кај лицата со попреченост многу често се негира првенствено од најблиското опкружување (родителите, семејството и терапевтите), па потоа и од пошироката социјална средина, а токму во овој сегмент овие лица се соочуваат со најголема дискриминација и маргинализација. Една од превентивните мерки која би била ефективна за надминување на овој проблем е вклучувањето на лицата со попреченост во соодветно дизајнирани сексуално-едукативни програми. Во македонски контекст ова претставува проблем бидејќи овие лица многу малку имаат прилика и можност да бидат вклучени во програма за сексуална едукација. Цел: Целта на истражувањето е да испита какви промени настануваат во знаењата и ставовите кај лицата со попреченост по активното учество во програма за сексуална едукација спроведена од Х.Е.Р.А. Методи: Во студијата се користат неколку методи и техники за прибирање на податоци од испитаниците пред учеството и по завршувањето на програмата за сексуална едукација: интервју (преку апликација на Прашалник за испитување на општото знаење за сексуалноста; Интервју за испитување на ставовите и мислењата за сексуалноста и Профил на испитаникот) и опсервација. Во анализата на резултатите се користеа t-test за прикажување на промените во иницијалното и финалното мерење и коефициент на корелација за да видиме какво е влијанието меѓу одделните варијабли. Како статистички значајни беа земени разликите на ниво од р<0.05. Резултати: Анализата покажува дека знаењата за сексуалноста кај испитаниците кои учествувале во едукативната програма, значително се подобриле меѓу првото и второто мерење. Најголеми промени беа забележани во сегментите на контрацепција и бременост, социо-сексуално прифатливо однесување во приватен и јавен простор, интимна хигиена и сексуално преносливи болести. Второто интервју открива повеќе позитивни ставови и мислења на испитаниците за партнерските и интимните врски, како и за склопување на нови пријателства. Заклучок: Истражувањето посочува на позитивни ефекти од програмата за сексуална едукација врз знаења и мислењата на лицата со попреченост за сексуалноста. Соодветно креирани програми кои одговараат на развојните потреби на личноста допринесуваат кон подобрување на квалитетот на живот на лицата со попреченост.
Description: Бисера Младеновска го одбрани магистерскиот труд на Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет во Скопје на 08.05.2014. Комисија: 1. Проф. д-р Владимир Трајковски, 2. Проф. д-р Зоран Киткањ, 3. Проф. д-р Наташа Чичевска Јованова
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/892
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 07: MA Theses / Магистерски тези

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bisera Mladenovska-magisterska.pdf1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

115
checked on Apr 17, 2024

Download(s)

396
checked on Apr 17, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.