Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026
Title: | Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели | Authors: | Анастазија Киркова-Наскова | Keywords: | перцепција на говор, фонолошка категорија, перципирана фонетска дистанција, изговорр на странски јазик, усвојување на глас | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Blaže Koneski Faculty of Philology, Skopje | Source: | Киркова-Наскова, А. (2015–2016). Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели. Во: Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, кн. 41–42, стр. 43–64. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“. | Abstract: | Research shows that the obstacle to pronouncing and acquiring any L2 sound is cognitive rather than physical and closely related to the way the sounds are perceived and subsequently categorised by the learner (Fraser 2000, 20001, 2006). In light of such viewpoints, the aim of this study is to give critical overview of the current theoretical models that make an attempt to explain the process of L2 sound acquisition and the learning mechanisms that lead to L2 pronunciation development. | URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026 |
Appears in Collections: | Faculty of Philology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2015-2016_Kirkova-Naskova_Zbornik_Percepcija na govor etc.PDF | 14.5 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Page view(s)
45
checked on Mar 29, 2025
Download(s)
17
checked on Mar 29, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.