Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
Title: Разлики меѓу редовното и специјалното образование
Other Titles: The Differences Between Mainstream and Special Education
Authors: Чичевска Јованова, Наташа 
Рашиќ Цаневска, Оливера 
Keywords: инклузивно образование, редовно образование, специјално образование, индивидуални образовни планови, законска регулатива.
Issue Date: 16-Dec-2024
Publisher: Филозофски Факултет - Скопје
Source: Чичевска Јованова Н., Рашиќ Цаневска О. (2024). Разлики меѓу редовното и специјалното образование. Годишен зборник на Филозофскиот факултет 77(1) 545-556.
Journal: Годишен зборник на Филозофски факултет
Series/Report no.: 77;1
Abstract: Инклузивното образование е процес кој интегрира ученици со посебни потреби во редовните училишта, обезбедувајќи им соодветна поддршка и адап- тации. Овој труд ги разгледува разликите меѓу редовното и специјалното об- разование, фокусирајќи се на правото на образование, цели и пристапи, одговор- ности и надлежности, наставни програми, фокус на образованието, подготовка на наставници, услови за учење, методи на подучување, стандарди за учење, оценување и проценка, компетенции на наставници, образовни истражувања и законска регулатива. Во Македонија, инклузивното образование започна во 1998 година и сè уште е во процес на развој, насочено кон целосна инклузија на уче- ниците со попречености, која е пропишана во Законот за основно образование донесен во 2019 година. Методологијата вклучува анализа на постоечките истражувања и за- кони, како и компаративна студија на редовното и специјалното образование. Користени се податоци од релевантни извори како што се европските и нацио- налните агенции за образование, извештаи на УНИЦЕФ и закони за специјално образование. Оваа методологија овозможува детален преглед на тековната сос- тојба и на предизвиците во инклузивното образование. Заклучокот е дека иако се направени значајни напори за интеграција на учениците со посебни потреби во редовните училишта, постојат многу предиз- вици кои треба да се надминат. Потребна е подобра поддршка за наставниците, повеќе ресурси и финансирање, како и промена на ставовите во општеството. Со соодветни мерки и политики, може да се постигне вистинска инклузија и квалитетно образование за сите ученици.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32253
DOI: 10.37510/godzbo2477545chj
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 04: Journal Articles / Статии во научни списанија

Files in This Item:
File SizeFormat 
2792-Article Text-5578-1-10-20241226-мак.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.