Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/32165
Title: | The Position of the Child in The Pedagogical Conception of John Dewey | Authors: | Ведран Диздаревиќ | Keywords: | Прагматистичка педагогија, Џон Дјуи, детето, инстинкти, учење преку делување | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Филозофски факултет - Институт за педагогија. | Source: | Chicago Style | Journal: | Меѓународно списание за образование, истражување и обука (IJERT) | Abstract: | Во овој труд ќе се зборува за педагогијата на Џон Дјуи и поконкретно за положбата на детето во неговата теорија. Најпрво ќе елаборираме за прагматистичката педагогија, нејзиниот историски, политички и општествен контекст (Либералните традиции на Нова Англија, општествените и политички околности во САД) како и на филозофското и научното расположение на почетокот на дваесеттиот век (радикални и прогресивни промени во психологијата, Дарвиновата теорија на еволуција, англискиот емпиризам и американските филозофи на прагматизмот: Вилијам Џејмс и Чарлс Сандерс Перс). Откако ќе дадеме вовед на неговата филозофија и историскиот и општествениот контекст во кој работел, ние ќе преминеме кон неговите образовни теории и накратко ќе се задржиме на основните карактеристики на неговата педагогија ( важноста на искуството и интеракцијата, демократијата, важноста на инстиктите и навиките). Мораме да го дадеме овој неопходен вовед за конечно да можеме да елаборираме на главната тема на овој труд: коперниканската ревоолуција на Дјуи, а под тоа мислиме инверзијата на класичната образовна парадигма каде наместо поставувањето на наставникот како врвна „монада“ ( како што се практикувало во историјата, со исклучок на Русо и неговите романтичарски дела), сместувањето на детето во центарот на образовниот процес. Ќе ја екстраполираме оваа теорија преку пет клучни концепти: моќта на инстинктите, учење преку делување, медијаторската улога на интересот, индивидуалноста како обележје на детската личност и детето како општествен двигател. Заклучокот и критиката доаѓаат на крајот. | URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12188/32165 |
Appears in Collections: | Faculty of Philology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Положбата на детето во педагошката концепција на Џон Дјуи.pdf | 6.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.