Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/32153
Title: | Гете contra Њутн Анализа на медотолошките премиси и недоследности на научните дела на Јохан Волфганг Гете | Authors: | Ведран Диздаревиќ | Keywords: | Гете, наука, Њутн, поезија, демистификација, математика, романтизам | Issue Date: | 2021 | Publisher: | Филозофско друштво на Македонија | Source: | Chicago Style | Journal: | Филозофска трибина | Abstract: | Во овој труд ќе претставиме некои генерални аспекти од науката на Гете, главно како што се претставени во неговите две најпознати дела: Теорија на боите и Метаморфоза на растенијата. Во трудот ќе биде претставена „ненаучноста“ на вокабуларот и методологијата што Гете ја употребува во овие дела (персонифициран говор, целисходност, комплетност на природата, хиерархиха, ур-билка, првобитни феномени итн.) како и во неговите песни кои се занимаваат со научна тематика – проследено со коментари од неколку критичари на Гете, како што се Касирер, Витгенштајн и Хелер. Понатаму, ќе покажеме дека научнио труд на Гете се состоел во целосен и постојан бунт кон делото на Исак Њутн, главно неговите забелешки за бојата, светлината и природната филозфија, но и со целокупната њутнијанска научна методологија. Ќе посочиме дека науката на Гете е интенционално „ненаучна“, со намера за интеграција на „двете култури“ – научната и хуманистичката – по нивното разделување по новите научни и уметнички парадигми во XVIII век. На крајот, ќе покажеме зошто, и покрај фактичката ненаучност на делата на Гете, сепак неговата наука и филозофија во широка смисла на зборот, сепак заслужува внимание и во XXI век. | URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12188/32153 |
Appears in Collections: | Faculty of Philology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Гете contra Њутн Анализа на медотолошките премиси и недоследности на научните дела на Јохан Волфганг Гете.pdf | 9.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.