Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841
Title: | Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија | Authors: | Aneta Jovkovska | Keywords: | воспитание, волја, самоконтрола, мотиви, при- родна волја, гномичка волја | Issue Date: | 2023 | Publisher: | Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје | Source: | Анета Јовковска, „Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската педагогија“, Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021), Православен богословски факултет „Свети Климент Охридски“ – Скопје, (47-64). | Journal: | Образование и сеќавање - Зборник на трудови од Четвртиот и Петтиот Светиклиментов научен собир (2020 и 2021) | Abstract: | Слободата на волјата кај човекот се состои во тоа дека тој може да избере помеѓу мотивите, оние кои ги смета за најразумни. Релативноста на таа слобода е во тоа што човекот избира едно или друго дејствие, во врска со едни или други конкретни услови, кои не зависат секогаш од него, како и во врска со тоа како е воспитуван и како навикнал да дејствува при појавата на таквата борба. Воспитанието во случајот е од огромно значење – на кој мотив, на која желба или барање човекот ќе даде предност. Волевото воспитание е воспитание на способноста на човекот меѓу спротивставените мотиви да се ориентира правилно при изборот и да пронаоѓа секогаш сили во себе, сознајно, трезвено и насочено да ги спроведува во дело своите мотивирани намери. Смислата на воспитанието на волјата не се гледа само во насочувањето да се направи правилен избор, туку и да се развие силна волја, така што заземеното решение да може да се спроведе до целосно исполнување. Во директна врска со ова прашање стојат конкретни задачи на волевото воспитание: надминување на недостатоците на волјата, воспитание на самоконтролата, воспитание на евангелската насоченост и решителност и воспитание на упорноста. Ако овие неколку задачи не се исполнат успешно, втората половина на волевиот акт: спроведување на решението во дело, останува нестабилна. Во овој труд, најнапред ќе се осврнеме на основните ставови на учењето за волјата на научниците од XIX век – Константин Ушински и Вилијам Џејмс; од XX век – Лав Виготски и Сергеј Рубиншејн, како и на учењето за волјата на преподобниот Максим Исповедник од VII век. | URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12188/30841 |
Appears in Collections: | Faculty of Theology: Journal Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Анета Јовковска - Воспитување на волјата од аспект на педагогијата, психологијата и христијанската антропологија.pdf | 319.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
16
checked on Oct 31, 2024
Download(s)
6
checked on Oct 31, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.