Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/2154
Title: Процена на однесувањето кај учениците со интелектуална попреченост во посебните и редовните основни училишта
Authors: Панова, Елена
Keywords: однесување, ученици со интелектуална попреченост, инклузија
Issue Date: 2019
Publisher: Филозофски факултет, Скопје
Source: Панова, Е. (2019). Процена на однесувањето кај учениците со интелектуална попреченост во посебните и редовните основни училишта. Магистерска теза. Скопје: Филозофски факултет.
Abstract: Однесувањето е начин на кој постоиме во даден момент на нашиот живот. Преку него ги остваруваме сопствените потреби, намери, цели, додека кон другите преку него го градиме ликот за себе и стапуваме во комуникација со другите. Социјалните вредности и ставови го одредуваат однесувањето на припадниците на одредена општествена заедница. Постојат одредени фактори кои влијаат врз однесувањето (личните предиспозиции и мотиви и ситуационо – контекстуални фактори) кој се одлучувачки во експресијата на однесувањето на индивидуата. Целта на ова истражување е процената на проблемите во однесувањето кај учениците со интелектуална попреченост во посебните и редовните основни училишта. Во ова истражување беа вклучени 200 испитаници, од кои 150 ученици со интелектуална попреченост од посебните основни училишта и 50 со интелектуална попреченост вклучени во процесот на инклузија во редовните основни училишта на територија на Град Скопје. За истражувањето се користеше скалата за процена на однесувањето на детето во училиште според Бојанин, Савановиќ, која ни даде јасна слика за однесувањето на детето, кое може да се процени како: повишено (хиперактивно), снижено (инхибирано) и складно однесување. Со ова истражување се докажа дека постојат проблеми во однесувањето кај учениците со интелектуална попреченост во редовните и посебните основни училишта.
Description: Магистерска теза одбранета во 2019 година на Филозофскиот факултет во Скопје, под менторство на проф. д–р Горан Ајдински.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/2154
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 07: MA Theses / Магистерски тези

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
epanova2019.pdf1.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

80
Last Week
0
Last month
checked on Apr 1, 2025

Download(s)

257
checked on Apr 1, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.