Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/32165
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВедран Диздаревиќen_US
dc.date.accessioned2024-12-26T09:47:17Z-
dc.date.available2024-12-26T09:47:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationChicago Styleen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/32165-
dc.description.abstractВо овој труд ќе се зборува за педагогијата на Џон Дјуи и поконкретно за положбата на детето во неговата теорија. Најпрво ќе елаборираме за прагматистичката педагогија, нејзиниот историски, политички и општествен контекст (Либералните традиции на Нова Англија, општествените и политички околности во САД) како и на филозофското и научното расположение на почетокот на дваесеттиот век (радикални и прогресивни промени во психологијата, Дарвиновата теорија на еволуција, англискиот емпиризам и американските филозофи на прагматизмот: Вилијам Џејмс и Чарлс Сандерс Перс). Откако ќе дадеме вовед на неговата филозофија и историскиот и општествениот контекст во кој работел, ние ќе преминеме кон неговите образовни теории и накратко ќе се задржиме на основните карактеристики на неговата педагогија ( важноста на искуството и интеракцијата, демократијата, важноста на инстиктите и навиките). Мораме да го дадеме овој неопходен вовед за конечно да можеме да елаборираме на главната тема на овој труд: коперниканската ревоолуција на Дјуи, а под тоа мислиме инверзијата на класичната образовна парадигма каде наместо поставувањето на наставникот како врвна „монада“ ( како што се практикувало во историјата, со исклучок на Русо и неговите романтичарски дела), сместувањето на детето во центарот на образовниот процес. Ќе ја екстраполираме оваа теорија преку пет клучни концепти: моќта на инстинктите, учење преку делување, медијаторската улога на интересот, индивидуалноста како обележје на детската личност и детето како општествен двигател. Заклучокот и критиката доаѓаат на крајот.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherУниверзитет „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Филозофски факултет - Институт за педагогија.en_US
dc.relation.ispartofМеѓународно списание за образование, истражување и обука (IJERT)en_US
dc.subjectПрагматистичка педагогија, Џон Дјуи, детето, инстинкти, учење преку делувањеen_US
dc.titleThe Position of the Child in The Pedagogical Conception of John Deweyen_US
dc.typeJournal Articleen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Faculty of Philology: Journal Articles
Show simple item record

Page view(s)

36
checked on May 3, 2025

Download(s)

7
checked on May 3, 2025

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.