Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/30145
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАнтоновски, Иванen_US
dc.date.accessioned2024-05-12T07:49:38Z-
dc.date.available2024-05-12T07:49:38Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationAntonovski, I. (2021). MINI-ESSAY AS A FORM IN GORAN STEFANOVSKI’S ESSAYISTIC WORKS. PALIMPSEST / ПАЛИМПСЕСТ, 6(11), 191-200. https://doi.org/10.46763/PALIM21116191aen_US
dc.identifier.issn2545-3998-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/30145-
dc.description.abstractИако формата мини-есеј или нацрт-есеј сѐ уштене е цврсто нормирана во книжевната теорија, нејзиното присуство во книжевниот простор не може да се занемари, дотолку повеќе што таа се вбројува меѓу најчесто присутните форми на искажување на авторското есеистичко Јас во нашата современост. Оттука, оваа книжевна форма заслужува осврнување во критичко-теориското исчитување на современата книжевност, вклучително и на одделни творечки опуси, што може да доведе и до нови теориски согледби. Овој труд се осврнува на нејзиното присуство во есеистичкиот опус на Горан Стефановски, преку „конзервираните импресии“ од коишто повеќето за првпат се објавени во осмата и деветтата деценија на минатиот век. При нивното исчитување во контекстот на севкупното есеистичко творештво на Стефановски, мини или нацрт-есејот се потврдува како ексклузивитет на книжевниот есеизам. Согледувајќи го есеистичкото творештво на Стефановски како резултат на творечко-мисловен процес, овој труд упатува дека „импресиите“, како мини или нацрт-есеи, може да се сметаат за прва фаза на процесот во којшто есеизираните перцепции и размислувања за идентитетските прашања и дилеми присутни во еден дел од нив, коишто се тематско-мотивска доминанта на неговите натамошни есеи, минуваат низ творечко-мисловна, а истовремено и низ искуствено-когнитивна опсервирачка иницијација, со што еволуира нивната експликација во есеистичкиот текст до фазата на хипер-есеј. Прочитот од трудот, едновремено упатува и на заклучокот дека есеизмот не треба и не може во целост да се смета за многу подоцнежна пројава во творештвото на Стефановски, како и дека тематско-мотивските доминанти на неговите подоцнежни есеи не треба да се поврзуваат исклучително со состојбата на доброволен дводомен егзил и постјугословенскиот контекст.en_US
dc.language.isomken_US
dc.publisherУниверзитет „Гоце Делчев“, Филолошки факултет, Штипen_US
dc.relation.ispartofПалимпсест / Palimpsesten_US
dc.relation.ispartofseriesПалимпсест / Palimpsest;Год. 6, Бр. 11 / Vol. 6, No 11-
dc.subjectмини-есеј, нацрт-есеј,Горан Стефановски, конзервирани импресии, форма, есеј.en_US
dc.titleМини-есејот како форма во есеистичкиот опус на Горан Стефановскиen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46763/PALIM21116191a-
dc.identifier.fpage191-
dc.identifier.lpage200-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Faculty of Philology: Journal Articles
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4446-Article Text-7352-2-10-20211006.pdfМИНИ-ЕСЕЈОТ КАКО ФОРМА ВО ЕСЕИСТИЧКИОТ ОПУС НА ГОРАН СТЕФАНОВСКИ5.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

6
checked on Jul 25, 2024

Download(s)

1
checked on Jul 25, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.