Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/26415
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDedinec, Aleksandaren_US
dc.contributor.authorDedinec, Aleksandraen_US
dc.contributor.authorTaseska-Gjorgievska, Vericaen_US
dc.contributor.authorMarkovska, Natashaen_US
dc.contributor.authorZdraveva, Pavlinaen_US
dc.contributor.authorBelchovska Tasevska, Jasminaen_US
dc.contributor.authorKanevce, Gligoren_US
dc.date.accessioned2023-05-02T12:49:37Z-
dc.date.available2023-05-02T12:49:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12188/26415-
dc.description.abstractТранспортниот сектор е одговорен за една четвртина од емисиите на стакленички гасови на ниво на Европска унија, додека во Македонија неговото учество од 10% во 2012 година се зголемило на 13% во 2014 година. Значењето на овој сектор се зголемува со тоа што тој значајно придонесува и за проблемите со квалитетот на воздухот. Во Европската унија, споредено со 1990 година се забележува напредок во намалување на локалните емисиите. Во Македонија се проценува дека учеството на транспортот во вкупните национални емисии на CO и NOx изнесува 13% и 17%, соодветно. Податоците за квалитетот на воздухот за 2016 година покажуваат надминувања на годишните гранични вредности за концентрации на PM10 речиси на сите мерни места на ниво на Република Македонија, како и на концентрации на PM2,5 на двете мерни места (лоцирани во град Скопје). Во поглед на CO надминување на граничните вредности има на мерните места Лисиче во Скопје, Битола 2 и Тетово, додека на мерните места Ректорат во Скопје и Битола 1, концентрациите се многу блиску до граничните вредности. Во овој труд со помош на посебно развиена методологија во која е вклучен и моделот MARKALСкопје, оценети се 10 мерки и политики за намалување на потрошувачката на енергија, емисиите на стакленички гасови и локалните емисии од патниот транспорт. За студија на случај е земен град Скопје како најголем град во земјата, и град со најголем број на регистрирани возила (околу 36%). Анализите се направени за периодот 2012 – 2025 година преку две сценарија: референтно сценарио и сценарио кое ги вклучува предложените политики и мерки. Резултатите покажуваат дека со имплементација на сите предложени мерки може значително да се намалат емисиите во 2025 година и тоа на PM2,5 за дури 94%, додека CO и NMVOC за 78% споредено со 2015 година. За да се реализираат сценариото со сите предложени мерки потребно е во периодот до 2025 да се вложат дополнителни 686 милиони EUR споредено со референтното сценарио.en_US
dc.publisherМакедонска академија на науките и уметноститеen_US
dc.relation.ispartofЗборник на трудови - Загадувањето на градовите во Република Македонија: кои се решенијата?, Македонска академија на науките и уметноститеen_US
dc.subjectтранспорт, емисии на стакленички гасови, загадувачи на воздухen_US
dc.titleТРАНСПОРТОТ ВО СКОПЈЕ – РЕАЛНОСТ И ПРЕДИЗВИЦИen_US
dc.typeArticleen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptFaculty of Electrical Engineering and Information Technologies-
Appears in Collections:Faculty of Computer Science and Engineering: Journal Articles
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
[3].pdf844.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

19
checked on May 13, 2024

Download(s)

7
checked on May 13, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.